首頁>小學作文>五年級作文>生活中不可缺少的東西700字作文

生活中不可缺少的東西

白雲飄飄作文網 字數:700字

請問你一早起來會做什麼?是用水刷牙洗臉吧! 

 請問當你流汗口渴時會想到什麼?是解渴的水吧! 

 請問萬物生長需要什麼來滋潤?不用懷疑一定是水吧! 

 請問魚生長在哪裡?輪船在哪裡航行呢?對,是水! 

 …… 

 是啊,我們看到了水的無處不在,我們發現了水對於人類生活的重要性。原來水在生活中發揮着如此神奇的作用,水是生活中不可缺少的。 

 水在我們的日常生活中是司空見慣的,所以我們幾乎從來不會重視它。但如果有一天我們不再與水為伴,那麼,我們的生活會怎樣呢?你們能夠想象嗎?每天忍受着口渴的威脅,每天不刷牙洗臉洗澡,這是一種怎樣離譜的生活啊!比原始人還要原始吧!就好像在撒哈拉大沙漠,沒有水,人們面臨著死亡的威脅一樣。 

 記得在上自然課上我們知道了水資源的有限性,可以用的淡水僅為所有誰的30%,也就是說我們無節制的使用這些水,總有一天我們將受到大自然的懲罰,我們會失去水的來源,這可不是危言聳聽,也不是豈人憂天哦! 

 所以我想,我們每一個人都應該從自己做起,在平時生活中要時刻記得節約用水,同時也要把它轉化到實際行動中去。 

 最後我還是要呼籲:水不是取之不盡,用之不竭的 

 謝謝大家!我的演講到此結束。

  Precious Water 

 What do you do when you get up every morning? Probably wash your face and brush your teeth with water; What do you do you do when you ever fell thirsty? Probably drink water; What do creatures need badly in order to grow? Water again. 

 Water is everywhere. It plays a very important role in our life and can’t be neglected. We hardly every pay attention to water become if some day we no longer have water? Can you imagine? What kind of life it will be like when we suffer from thirst every day and do no cleaning? It’s more ancient than ancient. It’s like the desert Sahara. As we all know, only 30% of the water on earth could be used. If we keep on wasting water,we will be punished by the nature! 

 So I want to cry out to the world: Please makegood use of water 

 That’s all. Thank you very much!

生活中不可缺少的東西 標籤:缺少的作文 我喜歡的東西作文 最珍貴的東西作文 最好的東西作文